Kinderpraat

Dochterlief heeft het sinds kort heel subtiel op mijn zelfvertrouwen gemunt.

Het voorbije weekend kwam mijn fysieke verschijning op tafel, weliswaar enkel als gespreksonderwerp ...
- "Jij bent mooi, mama!", ving ze veelbelovend aan. "Behalve je poep. Die vind ik niet mooi ..." Kwestie van volledig te zijn.

Toen ze mijn nieuwe haarcoupe zag, liet haar reactie evenmin aan duidelijkheid over.
- "Tja ... Maar je wimpers vind ik wel nog héél mooi!".

En vanmorgen zag ze op televisie een tekenfilm met een kogelrond monster, waarna ze fijntjes opmerkte:
- "Die is nog dikker dan jij!"

Kortom, haar mondelinge liefkozingen gaan in crescendo ...

Gelukkig heb ik ook een zoonlief in huis die me nog steeds de mooiste mama ter wereld vindt, inclusief poep, kapsel en dat kilootje teveel. Die weet dus al hoe hij met vrouwen moet omgaan. Voor zover ik daar nog aan twijfelde ...

Reacties

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...