Jong geweld ...

Dochterlief kwam vrijdag thuis met een triest verhaal. Jongens uit de hoogste klas hadden haar afgezonderd tijdens de middagpauze en één van hen had hard in haar billetjes geknepen. Ze was beginnen huilen en toen ze naar haar broer wou rennen om hulp, hielden ze haar tegen. Uiteindelijk lieten ze haar toch gaan maar het had toch een diepe indruk nagelaten bij haar.

Ik troostte haar en dacht dat het allemaal wel meeviel, maar toen ik haar de dag erna in bad stopte, zag ik een grote bont en blauwe plek op haar bil dus blijkbaar had die kerel echt wel hard geknepen. Toen kwam de stoom uit mijn oren. Het was aftellen tot vanmorgen om die gast eens flink bij zijn nekvel te grijpen. Hij pruttelde wat tegen – “ik was het niet alleen”, dat moest dan waarschijnlijk zijn beste verdedigingsrepliek voorstellen – maar hij weet nu toch waar hij staat. 

Mijn kinderen moeten hun mannetje leren staan en ik zal niet altijd en overal de pestkoppen te lijf gaan in hun plaats, maar dat mogen ze wel eerst leren tussen hun leeftijdsgenoten. Ik wil niet dat een laffe slungel van 11-12 jaar mijn meisje van nog geen 4 jaar pijn doet.

Wat haar misschien nog het meeste kwetste, is dat die jongen tot dan steeds voor haar zorgde en lief voor haar was. Ze vertrouwde hem dus volledig en daar heeft hij misbruik van gemaakt. Dat hij zich plots tegen haar keerde en haar moedwillig pijn deed en pestte, dat zal vast langer sporen nalaten dan die blauwe bil ...

Reacties

Meter Bien zei…
Ik ben echt geschrokken van dit verhaal. Geef je haar een dikke knuffel van mij en de mijne geef ik haar dit weekend dan
Goya zei…
Oh, dat zijn zo van die verhalen waar je bloed van gaat koken, niet alleen uit kwaadheid maar minstens even erg uit machteloosheid.
Ik hoop maar dat je hem goed hebt aangepakt zodat hij de volgende keer wel 20 maal nadenkt voor hij voor hij zich zo laf laat kennen.
Linneke zei…
Tja, Goya ... Dat is een beetje dubbel want als ik het te hard zou spelen, kunnen Branco of Lenca daar ook weer de dupe van worden. Ze lopen elke dag nu eenmaal op dezelfde speelplaats.

Ik heb hem uiteraard aangesproken op het gebeuren en duidelijk gemaakt dat het niet voor herhaling vatbaar is. Maar ik kreeg vooral de indruk dat hij zich verongelijkt en gefrustreerd voelde. Ik had liever gezien dat hij zich schaamde en dat hij inzag hoe laf zijn daad was ... Wordt hopelijk niet vervolgd!
Meter Bien zei…
Heb je ermee gedreigd dat als hij naar jou niet luistert, Meter Bien er haar eens mee zal komen moeien? Hij zal dan wel iets anders vertonen als frustratie (sorry...maar een mens kan niet altijd vredelievend zijn hé :-))
Linneke zei…
:-)
Meter Bin on the rescue!

Lenca liet gisteren weten dat het weer koek en ei is tussen hen: ze hebben elkaar alweer een knuffel gegeven. Oef!

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...