Een nieuwe uitdaging ...

Zo, de 40 dagen zonder vlees zitten er (bijna) op! Een lachertje natuurlijk als je al meer dan twee decennia geen vlees of vis meer eet ... :-) Een welgemeende proficiat voor alle moedige carnivoren die zich waagden aan een vleesloze vastentijd en het zowaar ook vol hielden ... Hopelijk heeft het toch een paar vooroordelen over vegetarisme uit de wereld geholpen.

Bij vele ervaringsdeskundigen viel helaas nog steeds op te vangen dat vooral het buitenshuis eten een probleem is als vegetariër. Dat kan ik in veel gevallen beamen - al was het pakweg 20 jaar geleden nog veel erger - maar stilaan zijn er een handvol chefs die toch niet de indruk wekken dat ze in je bord zouden spuwen als je een warme groentenschotel vraagt.

Tijd nu voor een nieuwe uitdaging, die er deze keer ook echt één is voor mij: stoppen met shoppen. Aangezien ons Bollewerkje binnenkort een nieuwe keuken krijgt, moet de knip dringend op de geldbeugel want de krater die zoiets in de gezinsfinanciën slaat, is niet gezond voor de nachtrust. Mijn eigen aankopen beteugelen, zie ik wel zitten. Ik ben geen fashionista met 87 handtassen, 27 paar schoenen en drie kleerkasten vol. Maar ik kan veel moeilijker weerstaan aan spullen voor zoon- en dochterlief. Benieuwd hoe lang het duurt voordat ik ontwenningsverschijnselen vertoon ...

Reacties

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...