Beauty tip ...

Mijn haren zijn reeds jarenlang een bron van frustratie. Vroeger was ik de trotse eigenares van een dikke bos golvend haar. Het moederschap bracht veel – vooral teveel kilo’s – maar kostte toch ook wel wat – namelijk bergen haar. Het resultaat: flets, dun haar dat met pakken blijft uitvallen. Soms verbaast het me zelfs dat ik nog haren heb ... Ook kapsters die me voorgeschoteld krijgen, zitten soms met de handen in het haar (woehaha). Ik eindig meestal met een fel opgeknipt kapsel waar driftig mousse, gel en lak in wordt gespoten en gewreven zodat ik toch een paar uren met de illusie van dik gezond haar door het leven stap.

Maar dan komt het: de eerste wasbeurt thuis. Ik ben geen stijltangdiva of brushkoningin dus meestal stap ik uit de douche, maak mijn haren handdoekdroog en laat de rest over aan de wind: stijl ‘wash and go’ zeg maar. Resultaat: tsjipkeshaar zoals ze dat zeggen bij ons – lees: het uitzicht van een ragebol na een orkaandoortocht ...

Een paar weken geleden was ik daarover mijn beklag aan het doen bij een stel vriendinnen (die wel alle haargeheimen lijken te beheersen). Daarop kreeg ik een tip: een brush activ - een drogende draaiborstel. Na een paar weken dubben (en talrijke bad hair days) heb ik me het ding toch maar aangekocht. In het slechtste geval zou het na één keer gebruik naast mijn stijlstang belanden, om daar roemloos aan zijn einde te komen onder een dikke laag stof.

Maar het bleek echt een wonderbaarlijk hebbeding dat ook nog eens gemakkelijk in gebruik is ... Ik ben dus fan! Daarom een streepje reclame - de fabrikant mag me altijd belonen ...

Dat betekent wel iets meer badkamertijd na elke haarwasbeurt maar vanaf nu zullen mensen hopelijk niet meer gillend op de vlucht slaan als ze me ergens zien toekomen ...

Reacties

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...