Moeder in faling ...

Ik heb vanmorgen mijn dochter schromelijk tekort gedaan. Bij aankomst op school merkte ik pas dat haar boekentasje nog thuis stond! Ik had het nog even in de keuken laten staan zodat ze haar knuffel er nog in kon stoppen maar ben het daarna compleet uit het oog verloren. Drama want ook haar boterhammendoos zit daarin en ik moest mijn trein halen dus heen en weer rijden was geen optie meer ...

Ik kreeg al meteen een visioen van een compleet uitgemergelde dochter die ’s middags uitgehongerd naar al de malende kaken en kauwende kiezen van de 99 andere kindjes uit haar school zou moeten kijken. Ik kon zoonlief natuurlijk verplichten om zijn boterhammen te delen met zijn zus maar dan zouden er ‘s middags twee compleet uitgemergelde kinderen etc. etc.

Gelukkig heb ik nog een immer parate oma onder de arm die nog maar eens mocht opdraven om mijn moederlijke tekortkomingen op te vangen ... Mea culpa, dochter- en mamalief!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

Leren zwijgen ...

14 juni