Vrouwenpraat - deel 1

Dochterlief zeurt al wekenlang om oorbellen. Dat ze daarvoor eerst gaatjes in de oren moet hebben, vindt ze maar een detail. Ik vind haar dan weer nogal jong om al gaatjes te laten schieten dus ik probeer haar zwaar te ontmoedigen. Met weinig succes, totdat ik een lumineus idee krijg. De weg van de confrontatie, zeg maar …

Ik plaats haar dus op een stoeltje om toe te kijken hoe ik bij mezelf oorbellen insteek. Na één oor slaat ze wit uit rond haar neusje – zo’n staafje door je oorlel schuiven vind ze uiteindelijk toch maar eng. De tweede oorbel moest ik dus niet meer demonstreren en sindsdien geeft ze geen kik meer over oorbellen … Missie geslaagd - voorlopig dan toch!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

Leren zwijgen ...

14 juni