Speels leren ...

Ik probeer het leren lezen en schrijven van zoonlief soms iets minder schools aan te pakken. Zo schreven we in het weekend alle letters en woorden die hij reeds kent, met krijt op de stoep, tussen de hinkstapspelen en tekeningen van bumba, vliegtuigen enz. En tussen het springen en spelen door, vroeg ik al eens welke letter ik aanduidde. Dat ging goed en hij vond zelfs leuk op die manier.

Deze week nam ik dan zijn lievelingsboek en gaf hem de opdracht om op een willekeurig blad alle gekende letters te zoeken en te benoemen. Ook dat ging goed. Gisteren was hij zelf in een magazine aan het kijken en zei plots: kijk, hier staat 'ik'.

Ik merk dat het lezen hem ook intrigeert want hij doet veelal alsof hij echt hele pagina's aan het lezen is en verzint daarbij hele verhalen. En zo is zoonlief gestart met lezen, na amper 2 weken. Hallucinant gewoon!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

De verjaardagsvloek ...

14 juni