10 % minder 'Bemande Vrouw'

Vorig jaar zette ik mezelf een tijdlang op een heel licht dieet. Vorige pogingen hebben me geleerd dat crashdiëten heel effectief zijn op korte termijn maar dat ik daarna in die mate geteisterd wordt door vreetbuien dat de verloren kilo's er in een mum van tijd weer bij zijn. Ik besloot het dus anders aan te pakken en deed er bijna 6 maanden over om 5 kilo kwijt te spelen. Daarna heb ik 6 maanden gepoogd om mijn gewicht te stabiliseren en dat lukte grotendeels.

Nu is deel 2 van het 'light dieet' gestart. Ik geef mezelf weer de nodige maanden tijd om opnieuw 5 overtollige kilo's af te schudden. Rond Nieuwjaar hoop ik zo terug in een stapel broeken te passen die al meer dan 5 jaar in een kast liggen. Shame on me! Ik wil alleszins volgend jaar als een iets slankere versie van mezelf door het leven gaan want sinds mijn zwangerschappen verdelen extra kilootjes zich niet meer over mijn volledige gestalte maar pakken ze zich samen rond het middel en dat is helemaal niet mooi. Weg ermee dus!

Tegelijk heb ik ook mijn looptraditie nieuw leven ingeblazen want de voorbije twee maanden kwam het er niet van (begin juli te warm, begin augustus geen tijd en nog minder zin). Deze week toch nog 4 kilometer kunnen lopen dus daar was ik al 'dik' tevreden mee na die lange looppauze. Maar nu wil ik er echt voor gaan om 7 à 8 kilometer te kunnen lopen zonder erna een reanimatieset nodig te hebben. Ik hou jullie op de hoogte van mijn (bespottelijke / hilarische / ...) pogingen!

Reacties

Eva Luna zei…
Stress is ook erg efficiënt om af te vallen. Vijf kilo kwijt geraakt de voorbije maanden - en nu dus officieel lichter dan in pré-zwangerschapstijden! Tijd voor een lunchdate? Woehaha.

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...