Slaapwandelen II

Ik vermoed dat ik op termijn een heuse soap over de slaapwandelavonturen van zoonlief zal kunnen schrijven want zijn nachtelijk ronddwalen blijft duren.

Vorige nacht plukte ik hem weer van de overloop. Hij mompelde iets over 'plassen' dus ik vroeg of hij moest plassen (grom als antwoord) of in zijn bed had geplast (snauw). Omdat hij niets leek waar te nemen en niet communiceerde, deed ik het licht in de gang branden om zijn pyjama en bed op bedwateren te controleren. Er bleek niets aan de hand en het licht leek een sein voor hem om gewoon terug in bed te kruipen en voort te slapen.

Vannacht hoorde ik zoonlief ook plots weer grommen en mompelen in zijn slaap. Ik stond op en betrapte hem op heterdaad. Hij zat rechtop in bed, duidelijk in een droomwereld en op het punt om weer te gaan ronddwalen. Heel bizar om waar te nemen... Toen ik het licht van de gang deed branden om beter te kunnen zien wat hij zou doen, legde hij zich gewoon weer neer en sliep verder.

Zijn slaapwandelsessies spelen zich vooral af tussen 23 en 1 uur - volgens het boekje bijna ...

Er lijkt alvast weinig tegen te beginnen. Ik probeer er vooral voor te zorgen dat zoonlief nu zeker op tijd naar bed gaat want blijkbaar wordt het slaapwandelen in de hand gewerkt door vermoeidheid.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...