Slaapwandelen ...

Sinds kort betrap ik zoonlief regelmatig op nachtelijk ronddwalen in het bovendeel van ons huis. Mijn oren staan ook in slaapstand heel gevoelig afgesteld dus als de lakens op de kinderbedden nog maar ritselen, ben ik al wakker. En dan hoor ik zacht geschuifel, het openduwen van onze slaapkamerdeuren ... Meestal gaat hij kort erna gewoon terug naar bed en weet hij er de volgende ochtend niets meer van ...

Maar recent stond hij een hele tijd te dralen op de overloop. Ik stond dus maar op om te vragen wat er scheelde (nachtmerrie? te warm? hoog water? ...) maar hij reageerde heel nukkig op mijn vragen en ik kreeg enkel een snauw en gegrom als antwoord. Uiteindelijk liet hij zich probleemloos terug naar bed brengen en sliep hij weer verder ...

Ik begin dus te vermoeden dat zoonlief slaapwandelt. Het hekje bovenaan de trap gaat vanaf nu alvast potdicht ...

Reacties

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...