Een sociaal leven ...

Sinds kort las ik maandelijks een 'ladies' night' in met een stel vriendinnen. Het was dan ook zowat een jaar (!) geleden dat ik nog eens had genoten van een heuse meidenavond en ook dat was een uitzondering die de regel ('het sociale leven van het mamadier staat op een laag pitje') bevestigde. Shame on me, maar met een voltijdse job en twee kleine kinderen lijkt de puf me soms te ontbreken om nog extra actie te ondernemen, laat staan 's avonds ...

Maar op een dag besloot Meter Dansschoen dus dat het huisjeszitten stilaan genoeg was geworden en sleurde me uit mijn hol om samen met Crien eerst een veggie hapje te eten en daarna een filmpje ('Remember Me') mee te pikken. En daarna sloten we de avond af met cocktails in de Pole Pole. En of ik ervan genoten heb!

Het voorbije weekend bracht onze tweede vrouwendate en 'Sex and the City 2'. Een flinterdun verhaaltje, non-dialogen en vooral een politiek incorrecte en sociaal onvriendelijke schets van de islamwereld, maar toch goed voor een paar (glim)lachjes. Meest herkenbaar voor mij was de scène waarbij Charlotte bekent dat als ze denkt aan haar man die een scheve schaats zou rijden met de nanny, haar eerste paniekgedachte uitgaat naar de nanny (o neen, ik wil mijn nanny niet kwijt!) ... :-)

Deze keer gingen we na de film (helaas) meteen huiswaarts want de dag erop stond in het teken van een zonovergoten barbecue. Ook leuk natuurlijk! En gezellig dat het was: de kinderen konden volop ravotten in zandbak en ploeterbad terwijl wij de sangria en andere wijnen soldaat maakten, samen met het vele eten. Het eten was lekker, het gezelschap subliem. Het was dan ook met veel spijt in het hart dat ik mijn vriendjes weer liet vertrekken ... Zo'n dagen zijn om in te lijsten! In een blogberichtje bijvoorbeeld ...

Reacties

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...