Dag school, hallo school ...

Zoon- én dochterlief zijn officieel ingeschreven op school.

Zoonlief zal 1 september het eerste leerjaar starten op zijn nieuwe school. En zo is hij bezig met zijn laatste weken kleuterschool ... Onvoorstelbaar gewoon hoe snel die drie jaren zijn gegaan. Ik herinner me nog zo goed zijn eerste schooldag. De spanning zal minstens zo groot zijn over een paar maanden. En dan begint het pas echt voor hem: lezen, schrijven, rekenen ...

Ergens vind ik het wel jammer dat hij zal worden opgeslokt door de rat race van het leren en het moeten kunnen en kennen. Nu danst hij nog zorgeloos en argeloos door het leven, niets moet, alles mag. Of bijna toch. Ik vrees dat hij toch wel wat moeite zal hebben met de overgang want hij is een echte speelvogel dus geconcentreerd naar de juf luisteren, zal hem niet altijd even goed meevallen, laat staan bevallen.

Ook dochterlief staat zowat aan de vooravond van haar schoolcarrière. Zij zou vanaf 10 januari 2011 van start kunnen gaan. Waarschijnlijk start ze pas later maar aangezien er in onze gemeente veel geboortes waren in 2008, zal de school mogelijk een inschrijvingsstop invoeren. We hebben haar voor alle zekerheid dus maar meteen ingeschreven. Starten kan ze dan nog wanneer ze er klaar voor is. Wat mij betreft, krijgt ze alle tijd want ze zal nog lang genoeg in de schoolbanken moeten zitten.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...