Blaasjes ...

Zoonlief prijkt deze dagen niet enkel met een bont en blauwe knie. Tijdens zijn schrobbeurt in bad, merkte ik dit weekend plots een paar merkwaardige blaasjes op. Aangezien de eerste kleuterklas op zijn school vorige week geteisterd werd door windpokken, wist ik meteen hoe laat het was ...

Een paar dagen later is er geen twijfel meer mogelijk. De blaasjes verspreiden zich razendsnel. Gelukkig had ik mijn voorzorgen genomen en heb ik alles in huis: steriele gaasjes om de blaasjes met Cytelium te deppen (ontsmetten en uitdrogen). Daarna nog wat bepoederen met mentholtalk. Verder geef ik fenistil druppels tegen de jeuk. En dat is het. Meer kunnen we niet doen. Gelukkig heeft hij geen koorts en voelt hij zich niet ziek. Hij kan en mag dus gewoon naar school.

Ik vermoed dat volgende week ook Lenca aan zet is. Hopelijk niet voor zondag want dan vieren we haar verjaardagsfeestje. Al zou dat ongetwijfeld kleurrijke foto's opleveren ...

Reacties

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...