Timing ...

Zoon- en dochterlief hebben braaf gewacht tot de herfstvakantie om in de lappenmand te duiken. Zoonlief pronkt met een knoert van een keelontsteking. Dochterlief produceert een hoeveelheid kakluiers met een dermate vloeibare intensiteit dat de wasmachine overuren draait en haar zitvlak in een rode gevarendriehoek is omgetoverd. Gelukkig is mijn liefste thuis zodat ik mijn schaars overgebleven verlofdagen (nog) niet moet aanspreken.

Op het werk is dan weer het eerste geval van Mexicaanse griep vastgesteld dus ook daar ben ik niet meer veilig. Hoogdagen voor mijn weerstand dus. Benieuwd hoelang ik zal standhouden tegen het bacteriële en virale bombardement dat overal om me heen woedt.

Ik denk met heimwee terug aan vorig jaar deze tijd, toen lagen we (weliswaar alcoholvrije) cocktails te nippen naast het zwembad in Egypte ... Dat waren pas tijden !

Vakantieloze zwaai,

Linneke

Verdict huisarts : zoonlief kampt met het begin van een angina - dat zou wel eens de voorbode kunnen zijn van griep ...

Reacties

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...