Bioweek

Dit weekend is de bioweek van start gegaan, inclusief een eigen webstek. En daar doet een mens al eens ontdekkingen. Zo blijk ik zowat om de hoek een biologisch en ecologisch verantwoorde baby- en kinderwinkel te hebben én is er ook niet zo erg veraf een bioslager - iets waar ik al een hele tijd naar op zoek ben om de vleeshonger van mijn gezin te lenigen zonder mijn veggiehart te breken en veggieziel te verloochenen (Meert, Lokeren). Ik kijk er al naar uit om op verkenning te gaan !

Wat ik wel nog mis in mijn onmiddellijke omgeving, is een heuse biowinkel met een aantrekkelijk aanbod en schappelijke prijzen. Blijkbaar is dat in mijn regio niet zo'n sinecure want de natuurwinkels die in de buurt ooit de deuren openden, hebben die na verloop van tijd bijna allemaal weer moeten sluiten. Volgens mij grotendeels door een gebrek aan goeie marketing, én een veel te wollig imago. Maar de beste stuurlui staan aan wal zeker ?

Ook mijn werkplek zet haar beste biobeentje voor want het menu vermeldt ondermeer een notenbroodje met kaas, gemengde sla, radijs, koolrabi en een yoghurt-mayo dressing ... Jummie!

Smakelijke zwaai,

Linneke

Reacties

Martha zei…
tjonge, hoe zou het zijn als je daar je brood eens mee zou kunnen verdienen? Werken met passie voor iets waar je echt in geloofd en waar je achter staat. Communicatie is je vakgebied toch?

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...