Grijze pierewiet ...

Zoonlief aan tafel.
- Mama, jij krijgt grijs haar van mij he.
Ik vol verbijstering want we zitten net heel vreedzaam samen aan tafel.
- ???? Hoe kom je daar nu bij ? (want, beste lezer, ik ben er erg trots op nog geen of toch onnoemelijk weinig grijze haren in mijn scalp te tellen)
Zoonlief gaat verder.
- Juf Lieve zegt dat ze grijze haren krijgt van mij. Ze wordt helemaal pierewiet van mij!

Ik kan me plots heel levendig voor de geest halen hoe de juf vol pathos een dergelijke uitspraak doet. Soms zou ik wel eens een vliegje op de muur van de kleuterklas willen zijn om die twee in volle actie bezig te zien. Al kan ik me daar al enigszins een voorstelling van maken sinds het oudercontact ...

Pierewietse zwaai,

Linneke

Reacties

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...