Droge nachten ...

De voorbije maanden heb ik uitgebreid de loftrompet geblazen over mijn fantastische dochter. Ze is zo lief, meneer. Haar ontwikkeling gaat zo snel, mevrouw. Bloglezers zouden op de duur nog besluiten dat zoonlief geen vorderingen meer maakt en het eindpunt van zijn ontwikkeling heeft bereikt. Vandaar haal ik ook nog eens de loftrompet boven voor zoonlief, en welverdiend. Want zoonlief heeft een nieuwe kaap gerond : hij blijft nu ook 's nachts droog en het pampertijdperk is bij deze voltooid verleden tijd voor hem ...

Zijn nachtpamper bleef al een paar weken droog maar het ontbrak hem aan zelfvertrouwen om echt de stap te wagen en zonder pamper te gaan slapen, ondanks onze aanmoedigingen (je kan dat! je doet het al!) en geruststellingen (we zullen echt niet boos zijn als het eens misloopt). Maar op een avond was hij zijn pamper gewoon zelf vergeten en heb ik er natuurlijk ook geen woord over gerept. En jawel, die ochtend haalde hij zonder bedwateren ... We hebben hem uitgebreid gefeliciteerd en sindsdien durft hij het aan zonder pamper.

Eén keer heeft hij een ongelukje gehad maar het bed werd snel ververst en we gaven aan dat hij daar zeker niet mee in moet zitten. Ik vreesde even dat hij de volgende avond toch weer een pamper zou willen maar hij was bereid het toch weer te proberen zonder. En nu heeft hij weer een paar droge nachten op rij dus het is duidelijk : onze kleine jongen is weer een stukje rijper geworden. En een bedplasje van tijd tot tijd, dat nemen we er graag bij !

Trotse zwaai,

Linneke

Reacties

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

De verjaardagsvloek ...

14 juni