A(ha)fkolf-erlebnis ...

Elke dag doe ik nog nieuwe ontdekkingen op het werk. Tot nu toe gelukkig meestal heel aangename … Zo vernam ik maandag dat deze locatie zowaar een eigen afkolflokaal heeft. Dochterlief kan opgelucht ademhalen want nu kan ik de borstvoeding waarschijnlijk nog wat langer volhouden. Elke middag trek ik me een kwartiertje terug en zo blijft mijn ‘productie’ mooi op peil. Aangezien ze nog altijd pertinent flesjes weigert, is haar melkinname daarmee wat langer verzekerd. En kan ik me het hoofd breken over de vraag hoelang ik er nog mee wil doorgaan.

Ik had me zes maanden vooropgesteld om dan geleidelijk af te bouwen terwijl ik terug aan de slag ging. Maar aangezien dochterlief die plannen in de war stuurt, moet ik me flexibel opstellen en een nieuw plan uitdenken. Misschien haal ik het jaar wel. Maar wat daarna? Ik kan (wil) haar geen borstvoeding geven tot haar tienerjaren dus hoe krijg ik haar uiteindelijk toch aan de melkfles? De vreedzame en liefdevolle suggesties van mijn omgeving beperken zich momenteel tot : ‘honger haar maar eens flink uit, uiteindelijk zal ze het flesje wel willen’. Niet meteen goede raad waar ik me ook goed bij voel.

Ik heb nochtans al veel geprobeerd: avent en tommy tippie (alle mogelijke flessen en speenstanden), dodi (rubberspeen), in een beker, afgekolfde melk, kunstmelk, door mij gegeven, door iemand anders gegeven, op elk moment van de dag, klaarwakker of halfslapend … Maar niets kan haar verleiden om te drinken. Ze wil enkel de borst. Dat daar noodzakelijkerwijze ook een mama aan hangt die niet altijd bij haar kan zijn, gaat compleet aan haar voorbij.

Bemelkte zwaai,

Linneke

Reacties

Eva zei…
en verhongert ze dan lekker overdag of zo???
ik begin maandag op het werk ook met afkolven...! 'k zal eens aan je denken, als ik daar eenzaam en alleen in het verpleeglokaaltje zit af te tappen! grijns...
Linneke zei…
Nee schat, overdag eet ze braaf haar groenten- en fruitpap. Maar haar melkportie wil ze enkel en alleen vers van de (mama)pers. Dus kolf ik vrolijk verder af ! :-)

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

De verjaardagsvloek ...

14 juni