7 april 2008

Neen, lieve lezertjes, hiermee wil ik niet de aandacht vestigen op mijn (gelukkig nog veraf zijnde) volgende verjaardag, maar op de actie Dag van de Lege Treinen. Benieuwd of de oproep veel navolging zal krijgen. Ik zal die dag alvast geen trein nemen!

Maar dat heeft minder te maken met mijn bewuste deelname aan deze actie dan aan mijn huidig vervoermiddel naar en van het werk: de auto (bloos bloos). Mijn overvolle treindagen dateren al van mijn vorige werkgever en die daarvoor en die daarvoor en die daarvoor. Ik heb jarenlang mee gezweet met de mensenmassa rond me en gedroomd van een schoenentrekker om toch een tikkeltje meer ruimte te krijgen. Al kan het altijd nog erger: neem maar eens een metro in Brussel tijdens het spitsuur ...

De treinen zitten dus al een tijdje overvol. Zolang daar niets aan wordt gedaan, lijkt het me weinig zinvol om meer mensen naar de trein te lokken - al dan niet onder zachte dwang. Ik blijf dus nog even - met enig schuldgevoel - met de auto naar het werk bollen. Als je ergens in een afgelegen gehucht woont, is het openbaar vervoer naar een (provincie-)hoofdstad nu eenmaal een lachertje.

Openbare zwaai,

Linneke

Reacties

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...