Run, baby, run!

Mijn loopexploten zijn de voorbije weken een beetje verwaterd. *wuift met vermanend vingertje naar zichzelf* Maar ik borrel weer van de goede intenties. Ik heb namelijk een partner in crime gevonden die het ziet zitten om mee de hort op te gaan en onze woonstede samen onveilig te maken.

Omdat ze aanvankelijk een beetje geïntimideerd was door mijn 5 kilometerronde, hebben we ons ingeschreven voor de start to run-cursus die voor het eerst in Berlare wordt georganiseerd. Kwestie van me een beetje solidair op te stellen en te hopen dat mijn loopmaatje de loopmicrobe ook te pakken krijgt zodat we elkaar kunnen blijven motiveren. We hebben ons alvast voorgenomen om minstens één avond per week – maandag - te reserveren voor het lopen en dat niets of niemand ons van dat heilige voornemen zal kunnen of mogen afhouden.

Maandag was de eerste les, en er kwamen maar liefst 64 wannabe-sportievelingen opdagen, ondanks de bij tijden gutsende regen. Chapeau, indeed. Minder fijn was evenwel het parcours dat de trainers hadden uitgedacht: rondjes lopen rond het voetbalveld… Van een mentale dip gesproken. Lopen op gras is vast veel gezonder voor de gewrichten en wervels, maar een mens wil graag ook nog wat zien bij zijn lichamelijke arbeid. En dan liefst meer dan de kont van de persoon die voor je loopt, of een doelpaal die je maar beter zoveel mogelijk ontwijkt…

Wist je trouwens dat er nu ook een start to eat-programma bestaat? Helaas niet-veggie, en het lijkt me ook wel iets te omslachtig want in de week is er maar bitter weinig tijd over voor dergelijke maaltijden. En dan heb ik het niet zozeer over de bereiding van maaltijden want eten moet je toch, maar vooral over het zorgen dat je alle benodigde ingrediënten elke dag in huis haalt.

Soit, mijn loopmaatje en ik hebben nu beslist om maandagavond braaf mee de training te volgen met de blik op oneindig en het verstand op nul, en dan één keer per week apart of samen een tandje bij te steken door de teugels te vieren in onze woonbuurt. Onze buren wezen gewaarschuwd!

Sportieve zwaai,

Linneke

Reacties

Martha zei…
Interessante link naar start to run, die ga ik uitgebreid bestuderen.
Thanks en succes met lopen :-)

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

De verjaardagsvloek ...

14 juni