Leerstoel Jos Willems

Een ronkende titel die ook nog eens de lading dekt want jawel, ik héb wat (bij)geleerd gisteren ! Gisteren heb ik namelijk de eerste dag bijgewoond van een driedaags Arteveldeseminarie over web 2.0 oftewel de sociale media, een term die slaat op nieuwe fenomenen als weblogs, podcasts, wiki's, on line communities... Kwestie dat deze blog een beetje meer wetenschappelijk onderbouwd geraakt (as if !).

Het ochtendprogramma bood alvast een paar interessante speeches. Illustere (blogger-) voorgangers zoals Tom De Bruyne, Luc Van Braekel en Clo Willaerts kwamen hun ding doen. Ik ging vooral buiten met de verzuchting wanneer ik in godsnaam de tijd zou vinden om al die interessante sites (picasa, flickr, you tube, last.fm enz) uit te spitten en te ontdekken. En ik begon meteen kwijlend te dagdromen over mogelijkheden om ons personeelsblad - dat een stille dood aan het sterven is - nieuw leven in te blazen door een vorm van interne blogspot...

In de namiddag waren er ook parallelsessies waarbij ik niet kon kiezen uit Cindy De Smet en Karin De Bruyn. Heb uiteindelijk gekozen voor de laatste, in de hoop meer te weten te komen over de nieuwste snufjes op het vlak van online campagnes. Maar aan die verwachting heeft het helaas niet voldaan. Was misschien toch maar beter mijn hart gevolgd om Smetty eens in den lijve te ontmoeten nadat ik heel toevallig haar blog heb ontdekt en ben blijven volgen.

Verterende zwaai,

Linneke

Reacties

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...