Equal Pay Day

Morgen 30 maart staat in het teken van Equal Pay Day, oftewel een warm pleidooi tegen de loonkloof tussen mannen en vrouwen. In vele sectoren is het blijkbaar nog steeds zo dat vrouwen met eenzelfde diploma en voor hetzelfde werk toch minder verdienen dan hun mannelijke tegenhangers. Studies spreken zelfs van 13 à 39% !

Zelf kan ik daar niet over getuigen, toch niet voor zover ik weet. Veel duidelijker vind ik het 'glazen plafond' dat ervoor zorgt dat managementfuncties nog steeds vooral door mannen worden ingevuld. Dat is dan weer wel een vaststelling die ik ook naar mijn werkstekken kan doortrekken. Slechts heel uitzonderlijk had ik eens een vrouwelijke baas en ook hier stel ik vast dat op een 16-koppige directie we slechts vijf vrouwen tellen - en blijkbaar is dat niet eens een slechte verhouding in vergelijking met vele andere bedrijven, organisaties en instellingen...

Reacties

Anoniem zei…
moet controleren:)

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...