Make-over, deel zoveel ...

Aangezien Vadertje Staat ons keer op keer op het hart drukt dat het belangrijk is om te investeren in de Vlaamse economie en onze spaarcenten niet langer zomaar op te potten, besloten we braaf de make-over van ons Bollewerkje ietwat te versnellen en onze spaarcentjes dus nog eens te laten rollen. Vorig jaar was de keuken reeds aan de beurt en daar geniet ik nog elke dag van. Ik heb me onze keuze en investering alvast nog geen seconde beklaagd. Het plan was oorspronkelijk om de woonkamer een vier- à vijftal jaren later aan te pakken maar het kriebelde toch wel hard en we hebben de timing dan maar aangepast: tien jaar nadat we in ons huis zijn getrokken en twee jaar na de keukenrenovatie, zal ook de woonkamer er hopelijk iets meer uitzien naar onze smaak en goesting.

Waar we ons de voorbije jaren vooral aan stoorden: de donkere plafondlatten, het donkere behangpapier (heel mooi op de rol maar eens aan de muur een complete miskoop) en de rustieke schouw. En ook de meubelen hadden hun beste tijd gehad. Deel 1 van de werken is zopas voltooid: de nieuwe binnendeuren zijn geplaatst en de schouw is wijlen. Ook deze keer geen onderbetaalde Oost-Europese klussers, maar lokale vaklui. In een volgende fase mag manlief het plafond te lijf gaan met zijn verfkwast. En daarna komen er grote wandkasten op maat (zie de voornoemde lokale vaklui) en krijgen ook de muren een lichtere kleur. Tegen de zomer hopen we dat alles rond is.

Ik zal de laserbehandeling van mijn ogen nu wel nog even moeten uitstellen en ook mijn auto valt de eerste jaren best nog niet finaal in panne. Dat wordt dus weer ijverig sparen. En onze badkamerkastjes beginnen er ook redelijk zielig bij te hangen, en het tuinhuisje heeft er ook al beter uitgezien ... dus ik vrees dat we zelfs na de zomer nog niet helemaal rond zijn.

Als de Vlaamse economie nu nog niet herop leeft, weet ik het ook niet meer. Wij hebben alleszins al meer dan ons best gedaan!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...