Vakantie!

En toen gingen de schooldeuren dicht. En zwaaide zoonlief triomfantelijk met een mooi rapport. Zodat ik me toch wel wat schaamde voor mijn overduidelijke gebrek aan vertrouwen. OK, hij heeft nog meer in zijn mars en dat rapport had inderdaad nog beter gekund, maar zoals wijze moeders en vriendinnen - met meer geduld dan ikzelf rijk ben – me voorhielden: het is nog een kind, dat speelvogelgehalte groeit er nog wel uit ... Ik boog het hoofd dus in deemoed en gaf hem een welverdiend applaus. Ook dochterlief vroeg en kreeg bevestiging. Zij komt regelmatig met werkjes naar huis en ook het laatste setje bleek uit een geheel foutloos parcours te bestaan. Ze konden dus met een gerust hart aan de schoolvakantie beginnen.

Het mama- en papadier moeten weliswaar nog even wachten op hun vakantie maar we proberen toch al zoveel mogelijk te genieten van de mooie dagen die we recent krijgen toebedeeld. Het zou niet voor het eerst zijn dat onze echte vakantie begint en dat de gulle zonneschijn plots plaats maakt voor donkere wolken ... Daarom nam ik maandag alvast een snipperdagje en toog met meter Bin en het kindergrut naar zee. Er stond een nogal strakke wind zodat dochterlief het braaf bij het strand hield. Zoonlief daarentegen dook het zeewater in en was er niet meer uit te slaan.

En zo beginnen we al een beetje te oefenen voor de echte vakantie. Dat ik nog een drukke eindrace voor de boeg heb op het werk, en dat er misschien zelfs een paar dagen vakantie zullen sneuvelen door deadlines, daar denken we liefst nog niet teveel aan ...

Reacties

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...