De volhouder verliest ...

... kilo's!

Intussen blijf ik het periodiek vasten volhouden, maar dan wel op mijn manier. Zo zwalp ik nog een beetje heen en weer op vlak van methode. Sommige mensen gaan er echt voor en volgen afwisselend een vasten- en een normale eetdag, of vasten toch minstens 2 dagen per week (het 5:2-vastendieet, waarbij ze maximaal 500 kcal mogen eten op de vastendag). Andere mensen volgen permanent de Fast 5-methode. Ik heb nog steeds geen echte keuze gemaakt en wissel vooral veel af. De Fast 5-methode ligt me iets meer omdat je dan toch elke dag mag eten zonder calorieën te tellen (dat ruikt me anders iets teveel naar een dieet). Weliswaar mag je maar eten in een tijdspanne van 5 uren en vast je de overige 19 uren, maar in realiteit valt dat best mee.

Zelf blijf ik momenteel ook nog normale eetdagen tussen de Fast-5-dagen aanhouden, dus ik ben niet echt streng voor mezelf. :-) Al zou ik dat misschien wel moeten zijn om volop te kunnen genieten van de gezondheidseffecten van het periodiek vasten. Maar anderzijds stel ik vast dat het vastendieet na bijna drie maanden tijd voor een gewichtsverlies van ongeveer 6 kilo heeft gezorgd en dat lijkt me toch al ruim voldoende in die tijdspanne. Al begint mijn gewicht nu te stagneren dus misschien wordt het tijd om toch nog een tandje bij te steken ...

Daarnaast blijf ik 2 à 3 keer per week ongeveer 1 uur lopen. Vooral dan voel ik dat de overtollige kilo’s zijn gesneuveld. Niet dat ik plots over de baan vlieg - een strak en afgetraind lichaam is helaas nog in geen velden of wegen te bespeuren maar daar moet ik me waarschijnlijk gewoon bij neerleggen: 2 kinderen en 4 decennia zwaartekracht hebben nu eenmaal hun tol geëist ... Maar kom, laat ik al eens beginnen om dat periodiek vasten effectief vol te houden.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...