Cultuur

Het voorbije weekend stond onze agenda mooi vol. Zaterdag dansles voor dochterlief versus loopsessie voor mij, in de namiddag een babybezoekje aan kleine Lars (zo klein, zo lief ...) en ’s avonds een optreden van Schoppenvrouw Niki De Sitter. Het was heel fijn om nog eens op pad te zijn met mijn moeshke want dat gebeurt veel te weinig en het optreden was ook wel vermakelijk. Al vond ik Soldier of Love van Veerle Malschaert persoonlijk sterker. Maar het blijft chique: een podium opstappen met een publiek binnen handbereik en die dan 1,5 uur entertainen. Doe het maar na!

Qua entertainment kon ook zondag tellen. Dochterlief liet al een paar weken horen dat ze graag ballet wil doen. Aangezien ze volgens mij nooit ballet zag, besloot ik daarom met haar naar het optreden van de plaatselijke balletschool Terpischore te gaan. Gisteren stond ze te popelen om te vertrekken. Het thema was filmmuziek en zo brachten ze een mix van muziek- en dansstijlen (klassiek ballet, jazz ballet en hip hop) en optredens van alle leeftijdsgroepen.

Het eerste deel duurde een uur en ik verwachtte dat ze er dan genoeg van zou hebben maar ze wou ook het tweede deel nog zien. Regelmatig fluisterde ze: "Mooi hé!" en "Ik wil ook ballet doen" ... Pas tien minuten voor het einde kon het volstaan en zijn we weg gegaan. Overtuigd is ze alleszins want haar besluit klinkt heel vastberaden: zij wordt ballerina!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...