Weer aan het werk ...

Onze zomervakantie is intussen alweer een weekje achter de rug. En nu draaien we zelfs terug volop in werkmodus, het is verbazingwekkend hoe snel dat toch gaat ...

Al hebben we die laatste dagen echt alles uit de vakantie geperst. De eerste dagen na onze terugkeer van reis moesten we het kalm aan doen omdat zoonlief teveel pijn had om veel te stappen. Zijn bacteriële huidinfectie speelde hem toch een paar dagen flink parten. Verplaatsingen zaten er dus niet echt in. Maar op het einde van de week begon de behandeling aan te slaan en kon ik dus weer beginnen plannen. En ook de weergoden waren ons – eindelijk! - gunstig gezind.

Vrijdag togen we naar Boudewijn Sea Park met meter Dansschoen. Als kind ben ik daar misschien ooit geweest maar ik heb er toch niet meteen herinneringen aan. Ik wist dus niet meteen wat ik er kon verwachten en vreesde vooral de drukte. Maar dat bleek heel erg goed mee te vallen en ook het park is echt op maat van jonge kinderen. Een puber zal niet echt gelukkig worden bij het zien van de attracties maar zoon- en dochterlief hadden een supertijd en holden verzaligd rond. Bijna nergens moesten we aanschuiven en ook bij de dierenshows was er voldoende plaats om echt te kunnen genieten van het schouwspel. Een welverdiende 10/10 dus voor het park!

Zaterdag werd het een dagje zee met de trein. Treintickets gekocht van mijn elektronische portefeuille – alle vertragingen van de voorbije maanden en jaren hebben dus toch nog een beetje nut gehad. Op de trein was het trouwens ook al rustig, maar aan zee zelf was het gezellig druk. Zand, zee, duinen en speeltuin voor zoon- en dochterlief en daar bovenop een heerlijke sangria voor mijn liefste en ik. Iedereen ’s avonds dus moe maar vooral tevreden terug naar huis.

Zondag organiseerde ik op uitdrukkelijke vraag van zoonlief een uitgebreide picknick op de oever van het Donkmeer. Een lumineus idee van mijn kleine romanticus in de dop want het was heel gezellig en het smaakte des te beter. Daarna nog een boottochtje op het meer met zoon- en dochterlief en ook de laatste vakantiedag zat er op. Nog 11 maanden en het is weer zover! :-)

Reacties

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

Leren zwijgen ...

14 juni