Boekenplaneet ...

Deze week zag ik even mijn kindertijd terug in zoonlief. We waren boven aan het spelen toen hij plots naar beneden trok en ik alleen achterbleef met dochterlief. Even later ging ik toch even kijken waar hij was want normaal gezien staat hij steeds op de voorste rij bij stoeipartijtjes. Vond ik hem stilletjes genesteld in een makkelijke zetel met een leesboek op schoot. Hij ging helemaal op in het verhaal want ik kreeg nauwelijks een ‘hmm’ als antwoord op mijn vragen.

En ik herinnerde me plots hoe ik als kind ook compleet kon opgaan in boeken. Ze mochten raketten afschieten naast mij, ik hoorde niets meer als ik aan het lezen was en voelde me soms zelfs compleet gedesoriënteerd als ik een boek uit had. Dan had ik toch altijd even tijd nodig om weer met beide voetjes op de aarde te komen.

Ik was dus heel blij te merken dat ook voor zoonlief die heel nieuwe wereld van boeken en verhalen zich stilaan aan het ontsluiten is. Ik wens hem er nog veel en vooral zoete en boeiende uren toe ...

Reacties

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...