Bosklassen - het vertrek

Een belangrijke dag voor zoonlief vandaag want vanochtend is hij vertrokken op bosklassen naar Spa. Voor het eerst vier nachten op rij in een vreemd bed. In zijn hele leventje heeft hij tot dusver een paar keer overnacht bij oma maar zo echt de wijde wereld in zonder ons, dat is nieuw. Er werd dan ook uitgebreid afscheid genomen en sinds vorige week ben ik gestart met het versturen van kaartjes zodat hij ginds zeker post van ons ontvangt.

Het was wel grappig vanmorgen om alle kinderen gepakt en gezakt klaar te zien staan. Sommige koffers waren zo groot dat het kind er makkelijk zelf nog bij kon ... :-) Maar er moest dan ook veel bagage mee: lakens, handdoeken, regenlaarzen, slaapzak ... Al was het grootste stuk dat zoonlief in zijn koffer propte waarschijnlijk wel zijn Domboknuffel.

Bij het instappen en wegrijden van de bus zag ik zijn snoetje achter het raam en las het dubbel gevoel in zijn ogen: blij en opgewonden en tegelijk een beetje nerveus en onzeker. Maar hij heeft vast een fantastisch leuke tijd. En vrijdag knuffelen we hem weer helemaal tot puin ...

Want missen zullen we hem. Het huis zal maar stil zijn zonder hem. Dochterlief liep vanochtend al wat verloren in de drukte en wou liever niet dat haar broer vertrok zonder haar. Over drie jaar mag ze mee – dat wordt ongetwijfeld mijn eerste kennismaking met het ‘lege nest syndroom’. Gelukkig heb ik nog even om me daarop voor te bereiden!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

De verjaardagsvloek ...

14 juni