#wijvenweek. Multitasken ...

Tja, ondanks mijn multitaskskills, ben ik er niet in geslaagd om dit weekend een pc op te starten. Alhoewel, als ik heel eerlijk ben, blonk ik niet echt uit in multitasken het voorbije weekend maar wel in extreem georganiseerd serieel tasken - niet dat ik veel keuze had ...

Zaterdagochtend om 7u opstaan. Kindjes hun melk opwarmen – terwijl de ene fles in de microgolf staat, de andere vullen. Terwijl de tweede fles opwarmt, mijn senseo aanzetten (ik word pas mens na mijn eerste koffie ’s morgens). En terwijl ze hun melk drinken, de kattenbakjes afwassen en opnieuw vullen. Na de melk een boterham smeren voor zoonlief en de vaatwas uitruimen (en opnieuw vullen – houdt dat dan nooit op, die eindeloze stroom vaat). Doet me trouwens aan de was denken: vlug was sorteren en kleurenwas in de machine steken. Om 8u15 staat tante met neefje voor de deur want onze jongens doen mee aan de SKWAT-dag. Hen meteen wegbrengen, nog even keuvelen met de andere moeders en dan hop op weg naar bakker en slager. Thuis rond 9.45u. Snel ontbijten met mijn liefste en dochterlief. Auto volladen met spullen voor kringloopcentrum en alles wegbrengen. Daarna terug naar huis om auto vol te laden met spullen voor tweedehandsbeurs. Naar zaal om stand klaar te zetten en te duimen voor een goede verkoop. Dan terug naar huis om zoonlief en neefje op te halen die superenthousiast vertellen over hun belevenissen bij de brandweer en het rode kruis. Neefje blijft nog even spelen en ik maak een grote kom verse tomatensoep met balletjes (waar ze nauwelijks van eten). Na het eten voer ik neefje terug naar huis en gaan we op bezoek naar het ziekenhuis bij een klasgenootje van zoonlief. Oh ja, eerst nog een kookwas in de wasmachine! Na het bezoekje weer naar huis om kindjes af te zetten en door te rijden naar tweedehandsbeurs om resterende spullen op te halen. Goede verkoop geweest, oef! Thuis alles weer wat op orde brengen. Nog wat knuffeltijd met de kindjes. Daarna even tot rust komen in de zetel en dan: slaapwel ...

Zondagochtend slapen tot 8.45u, dankzij mijn liefste die de ochtendshift voor zijn rekening neemt. Opstaan, het vuur in de badkamer aanzetten en gaan ontbijten. Aangezien kindjes nog niet veel zin hebben in bad, eerst aardappelen schillen. Dan het tweetal toch maar in bad steken en zelf een douche nemen. Daarna koken (aardappelen, honingworteljes en kalkoenschnitzel, deze keer wordt er flink gegeten). In tussentijd moet zoonlief zijn leesboek voor school voorlezen zodat we op fouten kunnen controleren. Daarna, terwijl eten opstaat (gelukkig vragen aardappelen toch wat tijd om te garen) mijn auto inladen want ook vandaag doe ik mee aan een tweedehandsbeurs. Na het eten vertrek ik naar de beurs, deze keer blijf ik de hele namiddag ter plaatse. Maar de verkoop loopt goed (mijn stand staat aan het wafelkraam ...). Na de beurs alle spullen weer opbergen en op familiebezoek bij mijn ouders. ’s Avonds de kindjes in bed steken na de obligate verhaaltjes, knuffels en zoenen. Nog even in de zetel en dan bedtijd!

Niet dat ik denk dat jullie weekends er iets rustiger aan toegaan ... Maar het is toch eens boeiend voor mezelf om zoiets geschreven te zien staan.

Reacties

Eva zei…
oooh, je vergist je...! voorbije weekend: zwemmen, hammam, sauna, zwemmen, douchen, dutje, kuieren, weer zwemmen, jacuzzi, hammam, massage, verzorging, zwemmen, rommelmarkt (kuieren, niet verkopen). En dat alles ZONDER kinderen.
Gna!
Linneke zei…
Ah, dat was dan volop genieten voor jou! Meer dan verdiend trouwens want jij hebt jouw portie drukte al meer dan geserveerd gekregen ...

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

De verjaardagsvloek ...

14 juni