#wijvenweek. Dag 4 (+ 1): dromenrijk

Goed, wat weten we halfweg de wijvenweek ? Dat bloggende wijven ware schoonheden in de dop zijn, dat ze zich maar al te bewust zijn van hun kleine kantjes, dat ze meer meningen dan blogs hebben en tegelijk ook tegen de sterren op kunnen dromen ... En ik ben geen uitzondering op die regel. De top 3 van mijn dromen:
  1. Ik droom dat ik héél veel later als een wijze, oude vrouw kan terugkijken op een rijk gevuld en vooral gelukkig leven waarna mijn kaarsje uitgaat als een vlammetje, nadat ik afscheid kon nemen van al mijn geliefden – zonder pijn of verdriet.
  2. Ik droom dat mijn kinderen tevreden mensen worden die geliefd zijn door velen en zelf ook oprecht om mensen geven, die hun weg vinden in het leven zonder teveel obstakels of drama’s, die een job doen waar ze echt in geloven en die met hart, ziel en verstand in het leven en tussen de mensen staan.
  3. Ik droom dat er een wereld komt waarin ontelbare organisaties en instanties - world food program, unicef, artsen zonder grenzen, amnesty international, bijzondere jeugdzorg ... – hun werk kunnen stoppen omdat ze overbodig zijn geworden aangezien er geen honger meer bestaat, geen folteringen, geen oorlog, geen problematische opvoedingssituaties, geen kinder- en oudermishandeling of ander huiselijk geweld, geen dierenmishandeling, geen milieuvervuiling, geen discriminatie ...
Tussendoor droom ik ook nog ontelbaar veel, kleine dromen: verre reizen en kortbije citytrips, knotsgekke vakanties met vrienden en familie, het schrijven van een publiceerbaar boek, gezellige avondjes uit en thuis, intense lachbuien tot buikpijn erop volgt, een complete make-over voor het bollewerkje, een nog completere restyling van deze bemande vrouw, etc. etc.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...