Goud in de mond ...

Tijdens de controle van zoonliefs – gedecimeerde – gebit, opperde de tandarts dat hij best een beugel zou dragen om hem te helpen bij het wisselen. Zijn kaken staan zo klemvast dicht op elkaar dat zijn nieuwe kiezen gewoon geen ruimte hebben om erdoor te komen. Elk kent zijn veld van expertise, wie ben ik om daar tegenin te gaan. Zoonlief kreeg dus een beugel aangemeten.

Ik betaalde 75 euro bij het maken van de afdruk en, naïeveling die ik ben, dacht dat het daarbij zou blijven. Maar de eigenlijke beugel bleek daarbovenop nog eens 285 euro te kosten ... Gelukkig zat ik neer bij die mededeling ... Een behoorlijk deel wordt weliswaar terugbetaald maar ik moest toch even slikken.

Sindsdien hoor ik ware horrorverhalen van medemoeders over beugels en 'blokjes' die duizenden euro’s kosten, soms zelfs helemaal niet terugbetaald. Het kan dus steeds erger!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...