Bladerpret ...

Zoonlief schreef me de voorbije week een briefje:
"Lieve mama ik wil met je 's in het bos wandelen"

Een onweerstaanbare wens dus. Hij moest wel even wachten tot het weekend maar toen was het zover. Bijna 20° en een prachtig blauwe hemel, geen excuses mogelijk. Daarom toog ik met zoon- en dochterlief, een vriendje en mijn ouders naar Buggenhout bos. Het was al van mijn kindertijd geleden dat ik er nog eens was geweest. Een vleugje jeugdnostalgie dus. Maar ook het kindergrut van nu kon het bezoekje wel waarderen...

Er werd uitgebreid gestoeid in het bladerdek. Duchtig over gevelde boomstammen geklommen. Moedig beekjes overwonnen. Kampen gebouwd met losliggende takken. Verstoppertje gespeeld achter knoestige bomen. Kleine en grote paddestoelen grondig bestudeerd. Gefantaseerd over kabouters en bosgeesten. Gerend, gesprongen, gedanst en gevallen. Het was hartverwarmend om hen zorgeloos bezig te zien.  

Na afloop stortten ze zich uitgehongerd op wafels en pannenkoeken om daarna op de speeltuin het laatste beetje energie uit hun kinderlijfjes te persen.

Kortom, laat dat mooie najaarsweer nog maar wat duren want we hebben de smaak te pakken!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...