Avondrituelen ...

Zoon- en dochterlief hebben samen een nogal apart avondritueel ontwikkeld dat vast niet volgens de boekjes verloopt maar waar ik voorlopig niets tegen lijk te kunnen beginnen.

Eerst kruipt zoonlief onder de wol om me te bestoken met een vaste set vragen, de ene al wat relevanter dan de andere:
- Schiet er niets in brand? los van het antwoord x 50 keer (lees: totdat ik mijn geduld verlies en hem meedeel dat zijn tong in brand zal schieten als hij niet ophoudt - ongetwijfeld heel pedagogisch verantwoord)
- Bestaan spoken?
- Gaan jullie niet weg?

Tegen dan been ik zuchtend de kamer van zoonlief uit om dochterlief onder te stoppen. En neemt zij de fakkel over:
- Schiet er niets in brand? (dank u wel broer voor de inspiratie ...)
- Bestaan spoken? (idem)
- Gaan jullie niet weg? (idem)
- Wanneer krijg ik oorbellen?
- Ga je mijn tutjes niet afpakken?
- Ga je mijn knuffels niet afpakken?
Totdat ik ook bij haar mijn geduld verlies en bezweer dat ik alle tutjes en knuffels meteen meeneem als ze nu meteen niet zwijgt en slaapt ...

Tot zover mijn droom van fijne, vredige en liefdevolle avondrituelen …

Reacties

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...