Terug naar school ...

Zoon- en dochterlief trokken gisteren samen met 1.199.998 andere kinderen terug naar school.

De dag ervoor nam dochterlief afscheid van haar moeke Bea na 2,5 jaar goede zorgen. Al is ze er zelf niet zo van overtuigd dat ze nu echt klaar is voor de kleuterschool ...

Zoonlief daarentegen zag het heel erg zitten en keek er vooral naar uit om zijn ‘oude’ vriendjes terug te zien. Volgens hem zou ook de juf heel erg blij zijn om hem terug te zien. Dat valt volgens mij nog af te wachten … Ik kijk al uit naar het eerste oudercontact. :-)

Dochterlief hield zich heel flink totdat ik me één stap verwijderde om haar broer nog een hart onder de riem te steken. Toen zette ze alsnog de speelplaats onder water … De juffen probeerden troost te bieden dus ik maakte me vlug uit de voeten – bij kleintjes drogen de traantjes meestal vlug zodra de ouderlijke zwakke schakels zijn verdwenen. ’s Avonds bleek het al bij al goed verlopen te zijn, al houdt dochterlief zich nogal afzijdig. Over Branco wist de juf dan weer te zeggen dat hij toch echt wel een probleem heeft met luisteren – na één dag al … Zucht.

Vanmorgen waren er geen traantjes meer bij dochterlief, wel nog een trillend lipje. Nu zoonlief nog in het gareel krijgen en we zijn er!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...