Compensatie ...

Braaf hield ik de voorbije zes maanden mijn treinperikelen bij op het beruchte ‘NMBS-compensatieformulier voor veelvuldige vertragingen’. In totaal was dat goed voor  bijna 2 000 minuten extra treinleed - 28 ritten met meer dan 30 minuten vertraging en 26 ritten met meer dan 15 minuten vertraging. Omgerekend betekent dat 34 uren – een werkweek in mijn geval – vertraging op een half jaar.

Het antwoord kwam snel: 52,5 euro in mijn elektronische portefeuille – waarmee ik nu treintickets mag kopen …

Ik denk nochtans dat al die vertragingen mijn werkgever heel wat meer kosten. En zelf heb ik ook al veel meer uitgegeven aan koffies en warme choco’s om de tijd te doden bij het wachten op een volgende aansluiting.

Misschien moet eens worden nagedacht over een compensatie waar werkgever en werknemer echt iets aan hebben, en dat de NMBS werkelijk pijn doet want dit is gewoon een lachertje …

Reacties

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...