Wabi Sabi

In mijn zoektocht naar antwoorden op mijn innerlijke kruistocht, kom ik soms mooie dingen tegen. De Japanse levensfilosofie Wabi Sabi bijvoorbeeld - die draait rond de aanvaarding van verandering, verval en eindigheid en rond leven in het moment. Met soms wijze spreuken waar ik een kern van waarheid in voel, maar die de weg naar mijn ziel nog niet hebben gevonden.

Niets is perfect.
Niets is compleet.
Niets is eeuwig.

Ik heb het gevoel dat ik momenteel veel kruimels vind die ik allemaal in een mandje verzamel. Hopelijk zit er ooit eens een steentje bij dat helemaal tot de bodem van mijn ziel valt en daar iets in beweging zet want voorlopig heb ik nog altijd mijn buik vol van mezelf. En geen klein beetje ...

Reacties

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...