Het drama van de gebakken rijst ...

Ten huize Bollewerk lusten wij van tijd tot tijd wel eens een hapje Chinees. Vooral de gebakken rijst gaat er in als zoete koek bij mij, en ook dochterlief heeft zich ontpopt tot ware fan.

Totdat meter Dansschoen onbewust voor een miniramp heeft gezorgd door het recept voor Chinese gebakken rijst te onthullen want daar zou systematisch VISbouillon voor worden gebruikt - om de zo typerende zoute smaak te verkrijgen. Wie goed luisterde, kon mijn veggiehart gewoon horen breken. Sindsdien heb ik geen hap gebakken rijst meer gegeten. Tot mijn diepe, diepe spijt want alleen al de geur doet me watertanden.

Vandaar dat ik op zoek ging naar recepten voor gebakken rijst. En wie schetst mijn verbazing dat nergens wordt gesproken over visbouillon … Toch maar eens onze lokale Chinees aan de tand voelen en hopen op een veggie vrijgeleide voor gebakken rijst…

Man man man, ik zou op bedevaart gaan naar de Chinese Muur als dat waar mocht zijn!

Reacties

Anoniem zei…
Dag meisje

Het is geen visbouillon maar Thaise Vissaus waarmee ze het zouten. Enfin...ik had het wel over de Thaise gebakken rijst. Misschien dat die Chinezen dat anders voorbereiden :-).
Anders moet je het eens aan de Chinees vragen waar je je gebakken rijst gaat halen.
Veel succes
Meter Dansschoen
Linneke zei…
Onze plaatselijke Chinees was formeel: er wordt geen visbouillon, visolie, vissaus of wat dan ook van vis of vlees gebruikt in de gebakken rijst. Oef!

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...