Rijkunsten ...

Sommige talenten blijken werkelijk aangeboren, en misschien zelfs een beetje seksegebonden. Ik ben geen kluns in het verkeer maar mijn liefste is toch veruit de beste chauffeur van ons beiden. En dat merk ik ook aan zoonlief. Als 2-jarige bolde hij al met fiets, quad en tractor door de straat en schuwde daarbij zelfs het betere bochtenwerk niet. Hij leek de stuurkunst met de paplepel te hebben meegekregen. Als ik hem nu met zijn go-cart door de straat zie racen, hou ik soms mijn hart vast maar dat is totaal overbodig want Schumacher kan nog een puntje zuigen aan zijn stunt- en vliegwerk. Hij kan bij wijze van spreken en zelfs letterlijk met zijn ogen dicht achterwaarts in de smalle doorgang tussen onze auto's manoeuvreren zonder een kras na te laten. Werkelijk fenomenaal!

Bij zijn vriendinnetjes viel vroeger al op dat we veel meer moesten helpen om te sturen en dat het veel stroever ging. Ook dochterlief lijkt weinig talent te hebben om een carrière als racepilote te ambiëren. Als we met haar op de fiets of tractor de straat opgaan, moeten we haar regelmatig aanmanen om bij te sturen. En als we niet tijdig ingrijpen, rijdt ze vrolijk regelrecht het decor binnen. Haar talenten liggen dus vermoedelijk op andere terreinen ...

Reacties

Martha zei…
Dat is ook niet verwonderlijk, vanuit de oertijd hebben vrouwen andere taken dan mannen. We zijn empatiser om ons in te kunnen leven in onze kinderen. Mannen moesten jagen en kunnen zich daarom beter orienteren waar ze zijn. Alles is er op gericht ons kroost zoveel mogelijk overlevingskansen te bieden. helaas wordt er soms aan de mannelijke eigenschappen meer waarde gegeven, onzin natuurlijk we moeten het samen rooien en zo hebben we allemaal andere talenten om elkaar aan te vullen en niet om te overheersen

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...