Dochterdagje ...

Dochterlief mocht die eerste schooldag thuisblijven want ik had vrij genomen om zoonlief met de nodige luister naar zijn nieuwe school te brengen. En zo konden we hem samen uitwuiven en 's middags terug in de armen sluiten. Heel even dan toch want in de namiddag zou hij bij oma gaan spelen. Dochterlief had me dus bijna een hele dag alleen voor zichzelf ... 

Ze toonde nog maar eens hoe makkelijk en inschikkelijk ze is want ik heb boodschappen gedaan, ben naar de bank gegaan en heb zelfs gestreken zonder tegenpruttelen. Het kind keek braaf toe of hield zichzelf bezig met boekjes, popjes enz. Ik sta telkens weer versteld hoe anders zij is dan haar illustere voorganger. Als beloning hebben we dan ook een lange wandeling gemaakt (haar absolute favoriete tijdsbesteding) en na haar middagdutje ook nog een fietstochtje. We hebben dus ook echt genoten van ons dagje samen.

Ik blijf erbij: als ik haar kon klonen, werden we schatrijk want iedereen zou zo'n kind wel willen ...
Hell, zo wil ik er zelf nog wel 10!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...