De 'grote' school ...

En toen was het zover: de eerste schooldag van zoonlief in de 'grote' school. Hij maakte zich fluitend en tevreden op voor het vertrek. Toch wou ik even peilen naar wat er echt leefde in dat kinderhoofdje en nam hem dus op schoot voor een extra knuffel. Om nog eens te benadrukken dat ik fier was op hem en dat hij niet ongerust hoefde te zijn: hij zou dat zeker kunnen allemaal en snel nieuwe vriendjes maken.
En toen kwamen toch de - heel praktische - vragen.
- In welke rij moet ik staan?
- Moet ik straks lezen? Ik kan dat wel nog niet!
- Ik weet niet hoe dat moet: huiswerk maken.

Gelukkig allemaal vragen waar ik op kon antwoorden zodat ik hem met (nog) meer zelfvertrouwen en een gerust hartje naar school kon brengen. En daar deed hij het schitterend. Geen traan, geen glimp van angst of onzekerheid. Ik was dan ook beretrots op mijn grote kerel...

's Middags was hij gelukkig nog even enthousiast. Zijn eerste reactie: "Ik moet vandaag nog geen huiswerk maken!" Dat zal waarschijnlijk vlug veranderen ...

Reacties

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

Leren zwijgen ...

14 juni