Terug naar school ...

Deze week mochten we naar een info-avond op de nieuwe school van zoonlief. Er zullen niet twee maar drie eerste leerjaren zijn omdat de klasgroepen anders te groot werden. Zoonlief zal zelfs kunnen rekenen op twee leerkrachten: juf Nathalie en meester André. Al moest ik toch even slikken toen meester André het woord nam want dat was nogal doorspekt met streektaal (*rilt van afschuw*). Terwijl het toch belangrijk is om (jonge) kinderen minstens op school correct hun moedertaal aan te leren. Maar ik zal hem toch maar het voordeel van de twijfel geven ...

We kregen ook uitleg over de leermethode voor lezen en schrijven. Het is de bedoeling dat we elke dag een half uurtje uittrekken om te oefenen zodat rekenen en lezen een automatisme worden. Ik ben alleszins heel benieuwd hoe zoonlief het zal doen want hij is nog erg speels. Ik twijfel niet aan zijn capaciteiten want hij is zeker pienter genoeg maar hij moet willen. Hij heeft ook het nadeel de jongste van zijn klas en dus misschien toch wat minder (school)rijp te zijn. Afwachten dus!

Benieuwd of ik straks even neurotisch zal doen als toen, bij zijn allereerste schooldag ...

Reacties

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...