NMBS - Nooit Meer Blij Starten

De spoorwegen maken het de voorbije weken weer bont met vertragingen, verkorte treinstellen, defecten, falende signalisatie enzomeer. Deze week wou ik de trein van 16.30 uur nemen maar toen ik op het perron kwam, reed net de trein van 15.30 uur met een uur (!) vertraging het station binnen. Deze zat eivol en de machinist maande ons aan om te wachten op de volgende trein - die zou meteen erna volgen. Maar ik ken die uitspraken bij de NMBS dus ik stapte toch nog op de trein. Gelukkig had iemand een schoenlepel bij zodat er nog net voldoende ruimte was om me tussen te wringen - over ademen zullen we het maar niet hebben. Het voordeel was dat we niet konden vallen, daarvoor stond iedereen te dicht op elkaar geduwd. Onderweg piepte een medereiziger dat ze niet lekker werd en vroeg om een raampje te openen. De meevoelende repliek van de reizigers met een zitplaats : ah neen he, want dat tocht teveel. Ik nam me voor dat als ik zou kotsen, ik dat met een welgemikte gulp op hun schoot zou deponeren maar helaas/gelukkig kwam het niet zo ver ...

In Dendermonde konden we ons eindelijk bevrijden en haalde ik zelfs nog mijn aansluiting. Ik merkte wel nog dat de trein die zogezegd meteen zou volgen ook meer dan 30 minuten vertraging had dus ik was extra blij dat ik toch nog op de eerste trein was gestapt want anders mocht ik een uur op aansluiting wachten ... De hele avond bleek het treinverkeer trouwens nog verstoord want meter Dansschoen - die normaal gezien de trein van 18.30 uur neemt - wist te vertellen dat haar trein zelfs was afgeschaft ...

Treinlijdende zwaai,
 
Linneke

Reacties

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...