Intuïtie ...

De voorbije week werd ons Bollewerkje met een mysterie geconfronteerd. Rond 5 à 6 uur 's ochtends sprong telkens plots de elektriciteit weg - en dat nacht op nacht op nacht. Dat merkten we dan pakweg een uurtje later als zoonlief slaapdronken aan ons bed stond om te vragen waarom zijn nachtlichtje niet brandde of hoe hij in het donker moest plassen zonder onze badkamervloer te bezoedelen. Onze werkgevers moesten zich gelukkig geen zorgen maken over laattijdige werknemers want een wekker hebben we al een paar jaar niet meer nodig. Maar soit, we vonden het toch vreemd. Vooral omdat de elektriciteit zonder morren weer aanging en we overdag niets merkten van pannes.

Gelukkig kreeg ik ooit een goede tip van mijn moeder : laat je nachtelijke intuïtie aan het werk als je ergens geen antwoord op hebt. En zo lag ik twee nachten geleden gehoorzaam over het probleem na te denken. En bedacht ik dat het iets te maken moest hebben met toestellen die enkel 's nachts werken of opladen. Dat konden maar twee zaken zijn : de verwarming of de warmwaterboiler. En meteen voelde ik dat het de warmwaterboiler was. Die ochtend heb ik mijn liefste dus meteen naar de garage gestuurd met de opdracht om die mastodont in een donkere uithoek van onze garage aan een grondig onderzoek te onderwerpen. En inderdaad. De boiler bleek lek ... Een duur grapje maar we zijn toch blij dat de schuldige ontmaskerd is, vooral als we bedenken dat lekke boilers en elektriciteitsleidingen niet zo'n goede combinatie zijn ... Met dank aan mijn wijze moeder en haar geloof in de menselijke intuïtie.

Intuïtieve zwaai,
 
Linneke

Reacties

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

De verjaardagsvloek ...

14 juni