Wake up, it's 2010 !!

Oeps !! Dat is lang geleden ... Teveel gefeest waarschijnlijk ! :-)

Het weekje kerstvakantie is alweer verleden tijd. Vooral veel gekookt, gebakken en gegeten eigenlijk - met de dagelijks terugkerende vraag die menige moeder tot wanhoop drijft : wat eten we vandaag ? :-) Want het gebroed heeft uiteenlopende wensen : zoonlief is gek op appelmoes, dochterlief vindt dat dan weer niet om te vreten en zweert bij erwtjes. Zoonlief is een carnivoor (komt hij werkelijk uit mijn buik ?) en dochterlief vertoont meer mijn gedrag als kind : minutenlang 'sjikken' op een vleessplinter om die dan uit te spuwen terwijl de groentenburgers gretig naar binnen gaan. Zoonlief heeft het voor de simpele keuken (aardappelen, vlees en streekeigen groenten) terwijl dochterlief een Italiaanse mama belooft te worden met een uitgesproken voorkeur voor spaghetti en pizza.

Het wii-gebruik hebben we enigszins moeten inperken want zoonlief was in no time verslingerd aan de spelletjes en elke dag ontaardde in een knetterende ruzie als we onze televisie terug opeisten om eens naar het avondnieuws te kijken. Meter Dansschoen heeft dan weer een nieuwe pop in ons Bollewerk geïntroduceerd en dat zullen we geweten hebben want ik heb de pop reeds urenlang moeten troosten omdat dochterlief ervandoor was met haar fopspeen. Intussen blijft onze jongste tweevoeter koppig weigeren om 'mama' te zeggen terwijl ze zich even halsstarrig aan mijn benen kluistert als ik het nog maar waag om me een meter uit haar blikveld te verwijderen. Andere woorden vloeien dan weer non stop over haar lippen. Vooral het woord 'papa' kan ze zo lief zeggen dat mijn liefste op slag wegsmelt. Qua 'rond haar vingertjes winden' heeft niemand het juffertje nog iets te leren.

Opvallende vaststelling : kindergrut is elke ochtend wakker rond half zeven totdat de vakantie bijna voorbij is. Dan slapen ze plots tot 9 uur zodat we hen de eerste school- en werkdag zelfs moeten wekken ... Zucht.

Sinds maandag kan ik vooral opnieuw meepraten over de geneugten van het openbaar vervoer. Vertragingen en treinen die miraculeus krimpen tot een derde van de normale lengte bijvoorbeeld terwijl er wel evenveel volk op moet/wil ...

Nieuwjaarszwaai,
 
Linneke

Reacties

Martha zei…
ook de allerbeste wensen voor jou en de jouwen. Tja en alles gaat weer 'gewoon' verder :-D

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

De verjaardagsvloek ...

14 juni