Zoonlief ...

Deze week staat zoonlief in het spotlicht.

Tijdens zijn laatste schooldag mocht hij een optreden verzorgen in de donkkapel. Hij vertolkte Jozef en had zelfs een paar lijnen tekst. De aanwezige papa en grootmoeder wisten me na afloop te vertellen dat hij het schitterend deed. Hij had geen spatje zenuwen en met zijn galmende stem kon zelfs de achterste rij in de kapel perfect verstaan wat hij te vertellen had. De nieuwe Jan Decleir is dus opgestaan ... :-) Eerlijk gezegd zou het me niet verbazen als hij later op het toneel belandt want hij is gek op verkleedpartijen, leert makkelijk teksten vanbuiten, staat graag in het middelpunt van de belangstelling, heeft een luide stem en duidelijke uitspraak en plankenkoorts is hem vreemd.

Gisteren mocht hij dan weer vijf kaarsjes uitblazen. Zijn echte verjaardagsfeest volgt morgen maar hij mocht toch al een paar cadeautjes uitpakken en 's avonds maakte ik mijn pannen warm voor een stapel verse pannenkoeken. Al stal mijn liefste toch wel de show. Die heeft zich namelijk laten verleiden door de Wii. En terwijl ik me het hoofd brak over hoe ik zoonlief alles op een begrijpelijke manier zou moeten uitleggen, was die er al meteen mee weg. En zo waren vader en zoon urenlang zoet met de Wii Sport. Dochterlief vond het maar niks want zij kan nog niet meedoen en dat terwijl dat bakje toch duidelijk veel geschater en gelach teweegbracht. Ik zal dus moeten zorgen voor aangepast vermaak op haar maat als de jongens de kerstvakantie met de wii doorbrengen ...

Bedenkelijke zwaai,

Linneke

Reacties

Martha zei…
Haha, dat gaat je vast wel lukken wat leuks te bedenken. Je schijn ook leuke dansprogrammatuur te hebben. Goed voor het motoriek èn de lijn ;-)

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

De verjaardagsvloek ...

14 juni