Trauma ...

Dochterlief heeft het soms hard te verduren bij haar moeke Bea. Regelmatig komt ze naar huis met een krab of een blauwe plek, meestal na een valpartij. Deze week is ze echter danig toegetakeld door een 'speel'kameraadje. De tweejarige Mexicaanse furie Penelope profiteerde blijkbaar van een toiletbezoek van moeke Bea om Lenca te lijf te gaan. Het dutsje kwam 's avonds thuis met één blauwe wang en één wang vol bloederige krabben en krassen, zelfs tot in haar oor.

Ik heb al spijt dat ik haar vroegere assertiviteitsuitingen in de kiem heb gesmoord. Een tijdlang had ze de neiging om haar broer aan te vliegen als hij het waagde om haar speeltjes aan te raken. Daar ben ik altijd stevig tegenin gegaan. Toen (en nu) was ze misschien nog klein maar dat zou ze niet blijven, en ik wil geen geweld tussen mijn kinderen. Daarvoor heb ik zelf als kind teveel klappen gekregen van mijn zus.

En zo heb ik dochterlief toch weer mooi opgezadeld met een hoogsteigen (baby)trauma. Zucht.

Schuldbewuste zwaai,

Linneke

Reacties

Martha zei…
och erm, laat het je een troost zijn dat elk kind het recht heeft op een eigen trauma ;-)

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

Leren zwijgen ...

14 juni