Een melksnor ...

Eureka! Gisteravond zat dochterlief weer met grote ogen toe te kijken hoe broerlief op zijn gemak en met volle teugen een grote fles melk soldaat maakte. Hij is dan ook een levende reclamespot voor melk want zoals hij smaakvol melk drinkt, begin je meteen zelf te watertanden ... Toen hij toch nog een bodempje in zijn fles liet staan, zette ik er vlug een andere speen op en gaf de fles aan haar. En ongelooflijk maar waar: mevrouw dronk heel langzaam maar toch met veel goesting de fles nagenoeg leeg. Er waren veel pauzes waarbij ze de fles grondig bestudeerde en de speen betastte maar haar mondje ging toch altijd weer open voor meer. Ze zat deze keer niet op de schoot maar gewoon in de zetel.

Nu zullen we dus moeten uitvogelen wat precies de succesfactor is: was het de zetel, de fles van broerlief of de gewone melk? Jammer genoeg mag ze normaal gezien nog geen koemelk drinken - ik zal dus eens moeten bellen naar de kinderarts of we het echt niet kunnen wagen. Want volgens mij zou het heel goed te maken kunnen hebben met de smaak : borstvoeding hoort uit je mama te komen, kunstvoeding smaakt slecht (kan ik haar geen ongelijk in geven want haar NAN HA ruikt zelfs vies) ... Dus nu hoop ik dat we toch gewone melk mogen geven en de experimenteerfase dus kunnen verder zetten.

Hopelijk verwacht ze nu niet dat haar broer in het vervolg alles voorproeft voordat ze het in haar eigen lekkerbekje wil steken...

Update: kinderarts was niet overtuigd en raadde gewone melk voorlopig toch ten strengste af. Nu is de jacht geopend op groeimelksoorten aangepast aan kinderen jonger dan een jaar ...

Reacties

Martha zei…
ai, jammer want het had zo mooi kunnen zijn. Volgens mij werkt het simpel: 'zien drinken doet drinken'.
Dank voor je warme en nuttige reactie op mijn blog, doet me werkelijk goed te lezen
Anoniem zei…
Toch nog eens afgekolfde melk in een flesje geven?
Door Ella's zware reflux dikten wij de refluxpap in met alleleipoeders zoals nutriton of van die rijstmeeltoestanden (van bambix of nestlé, met 7 granen of vanille). Rijstmeel geeft een lekker smaakje aan de poedermelk, maar zo leer je je baby natuurlijk de zoete smaak kennen, wat dan ook weeraf te raden is...

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

De verjaardagsvloek ...

14 juni