Mijn AZG-vriendinnetje Eefje stuurde een onvoorstelbaar leuk video/muziekfragment dat ik toch graag wil delen met jullie allemaal.

Ik kan me zo voor de geest halen welke uitspraken ik zelf zoal uit de kast haal in mijn communicatie met zoonlief. Die is namelijk gezegend met een chronisch selectief gehoor. Ik deel graag mijn top 5 van uitspraken om zoonlief tot gehoorzaamheid of toch minstens luisteren aan te zetten:

Met stip op 1. "De dag dat jij eens naar mij luistert, ga ik te voet naar Scherpenheuvel." (n.v.d.r. tot dusver ben ik nog niet moeten gaan ...)

Op 2. "Ik VRAAG jou dat niet, ik ZEG jou dat !"

Op 3. "Ik tel tot drie en dan ..."

Op 4. "En nu ga je luisteren. Punt gedaan!"

Op 5. "Je bent gewaarschuwd, nog één keer en je vliegt in de hoek."

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dan toch mijn 'lieve mama'rol verkies. Zelfgemaakte liedjes voor de kroost zingen bv.

"Branco/Lenca, mijn lieve kleine schat, Branco/Lenca, schatje van mijn hart" is onze huistopper die zoonlief momenteel al probleem kan meezingen, de juichkreet op het eind inclusief.

Muzikale zwaai,

Linneke

Reacties

Martha zei…
ja deze is leuk, ook voor een niet mama als mijzelf :-)

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...