Deeltijds

Sinds gisteren werk ik 90%. Ben ik dus één van de vele mama’s (en iets minder vele papa’s) die deeltijds werken om het leven van en met de kroost iets aangenamer te maken. Op die manier kan ik zoon- en dochterlief ’s ochtends op een kindvriendelijk uur naar school en onthaalmoeder brengen, en toch nog een stukje avondritueel meepikken. Meer zelfs, om de drie dagen ben ik al rond half zes thuis in plaats van half zeven.

De onthaalmoeder wist vanmorgen te vertellen dat Lenca het op maandag toch wat moeilijk heeft om zich terug aan te passen. Blijkbaar zijn we zo gezellig en leuk in het weekend dat het wat haar betreft nog wat langer mocht duren. En gelijk heeft ze !

Ook voor mij is het nog wat wennen. Al moet ik zeggen dat ik het iets minder moeilijk heb om haar achter te laten dan het geval was bij zoonlief. Ik ben waarschijnlijk al wat gehard … :-)

Doordeweekse zwaai,

Linneke

Reacties

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

De verjaardagsvloek ...

14 juni